De vulkaan Chaitén beklommen

20 januari 2017 - Chaitén, Chili

Vandaag rustig opgestaan. Het regende vannacht en vanmorgen, maar we staan met de tent in een schuurtje, waar er nog 5 staan. Na een ontbijtje in een eenvoudig restaurantje waar ze snel internet hebben (als de stroom in het dorp niet zou zijn uitgevallen) naar de start van de trail gereden. Inmiddels was het droog. Een hike van een uur of 3 heen en terug, met 600 m hoogteverschil, enkele reis. Op sommige stukken knap steil, ongeveer 1 op 1. Delen met treden van boomstammetjes, maar dat loopt minder fijn dan gewoon een steil pad. Onderweg mooie uitzichten en boven aangekomen beloond met een prachtig huis landschap, met een rode flank en een zwarte, met 2 groene meertjes in de krater en veel grote dode bomen, omringd door as. Fris windje bovenop trouwens, in tegenstelling tot het zweten onderweg naar boven. Maar 600 meter hoogteverschil, maar we snappen nu dat we de komende tijd bij trekkings vele laagjes kleding mee moeten nemen. En veel water. In deze 3 uurtjes al dik een liter gedronken terwijl het helemaal niet warm was en erg bewolkt. Zonde trouwens dat de zon niet doorbrak, het zou de foto's veel beter hebben gemaakt. Toch behoorlijk stuk van de trip even wat gekookt op de camping en nu wat lezen, bier, sigaar.