Naar El Chalten

31 januari 2017 - El Chalten, Argentinië

Naar El Chalten. Niet ver rijden dus kalm opgestaan. Om 10 uur gaat de doucheruimte op slot en de kantine open, dus dat bepaalde het ritme. Getracht met het WiFi hier onze foto's op Onedrive te synchroniseren. Maar 2800 bestanden, waaronder filmpjes duurt met de aangegeven snelheid een uur of 60. Dus waar het kan en de snelheid iets beter is proberen we beetje bij beetje te synchroniseren. Voor de veiligheid om een beelden kwijt te raken bij verlies of diefstal van een apparaat. Over keurige asfaltwegen rustig naar El Chalten gereden. Op een gegeven moment een prachtig gezicht op de bergketen met het Lago Viedma tussen ons en de bergen in. Foto's maken dus. En een kopje koffie gemaakt. Komt er een vos naar ons toe lopen in de hoop op wat eten. Op de telefoon even de offline kaart (OsmAnd) gekeken en bleek dat we de afslag naar El Chalten al gemist hadden. De weg langs het meer leek eindeloos en kaarsrecht. Na 40 km bleven we dichter naar de bergen komen. En na 80 km waren we pas bij het dorp en dichtbij de bergen. Afstanden zijn echt totaal niet te schatten hier. Het meer is 20 km breed en 80 km lang. De gletsjer die er in uitkomt is overigens bijna net zo groot in oppervlakte. Gezellige kleine camping gevonden aan de rand van het dorp, vrijwel alleen backpackers en hikers, met keukentje om zelf in te koken. Prima. Vers vlees gekocht, ui, wijn, witte bonen. Even roeren en klaar, met brood en een glas beker wijn best lekker eten.