Naar Viña del Mar en tante Vivian

7 januari 2017 - Curacaví, Chili

Na een goede smakelijk zelf geprepareerde maaltijd en een goede nachtrust de 7e vertrokken richting Viña del Mar. Alles weer zo veel mogelijk langs de kust. Op basis van een tip onderweg gestopt in Huentelauquen voor de beroemde empanadas con queso. Ze waren inderdaad erg lekker, schijnbaar door de lokaal geproduceerde kaas. Behalve dit soort stops lekker doorgekacheld en kilometers gemaakt. Maar wel over de lokale wegen en niet de hoofdwegen, zodat we zo veel mogelijk het normale leven zien. Langs de kust zijn er in elke baai wel stranden en elk dorp lijkt een beetje op Zandvoort of Katwijk aan Zee. Heel veel strandleven, het is dan ook zomer hier en de mensen hebben vakantie. Ieder dorp dat we doorkruisen heeft een beetje zijn eigen stijl. Het ene zeer luxe, á la Saint Tropez (ja, er zijn in Chili zeker mensen met veel geld) en het andere veel relaxter met een hippy gevoel. In zo'n laatste dorp simpel, maar lekker gegeten bij een verzameling food-trucks. Hoewel daar geen alcohol werd verkocht (een koud biertje voor de bijrijder was wel lekker geweest) had de verkoopster wel een oplossing: een beker eigen pisco sour voor beiden, gratis. Zelf had ze er al een paar op, wat een erg gezellig sfeertje gaf.