Terug naar het noorden en naar Argentinië

27 januari 2017 - Puerto Guadal, Chili

Vrijdag 27 vertrokken uit Villa O'Higgins. Lekker in een zonnetje. Flink doorgekacheld, de ferry terug van 13 uur en door naar Cochrane. Deze route moest gewoon terug via dezelfde weg, er is geen andere. Door het andere licht wel weer andere fraaie bergen, dalen en vergezichten. Eén klein stukje had anders gekund, toen we een pontje dwars over de rivier vonden. Een kabelpontje met ook horizontale kabels tegen de sterke stroming. Er konden maximaal 2 personenauto's op. Erg leuk en hadden we zeker gedaan, maar hij voer maar 2 keer op een dag en we hadden de 2e net met een klein uurtje gemist. Onderweg condors gezien, zwevend tegen de sterke wind in. Zo te zien niet van 4 m spanwijdte, maar toch erg mooi. In Cochrane een stop gemaakt voor espresso, een completo (broodje hotdog met avocado en mayonaise) en even WiFi op de plaza de armas, met dank aan Chilegob, een open WiFi netwerk van de overheid rond bibliotheek, gemeentehuis of centrale plein. Daarna doorgereden tot aan Puerto Guadal aan het grote meer Generaal Carrera. Een kampeerplekken gevonden op het voetbalveld van een luxe lodge. Helaas geen warme douche, maar ja, dan maar een dagje zonder.

1. Marinka:
    30 januari 2017